W grze Nimbus sterujemy latającym pojazdem, który zmaga się z siłą grawitacji - przyspiesza podczas "nurkowania" oraz zwalnia podczas wznoszenia lub próby utrzymania wysokości. Naszym zadaniem jest dotarcie w jak najkrótszym czasie do mety, ukrytej w labiryncie korytarzy najeżonych kolcami i laserami. Pomocne będą armatki i gumowe ściany - które pozwolą nabrać prędkości i wysokości - oraz klucze i przełączniki, otwierające niedostępne początkowo przejścia.

Nimbus to oparta o silnik fizyczny gra trudna do sklasyfikowania. Ekran wyboru etapu przypomina ten znany np. z Super Mario World, podobna jest również progresja etapów - Nimbus nie jest jednak grą platformową, chociaż rzut oka na statyczne screeny mógłby to sugerować. Nie jest to również gra wyścigowa, chociaż można tak pomyśleć oglądając grę w ruchu, a do tego po ukończeniu danego etapu wyświetlana jest lista najkrótszych czasów wraz z naszą aktualną pozycją w rankingu a rywalizacja z innymi graczami oraz poprawianie własnych rekordów czasowych stanowi najbardziej chyba istotny element zabawy. Nie jest to też gra logiczna, chociaż ukończenie części etapów wymaga - oprócz zręczności - również głębszego zastanowienia. Etapy są krótkie (ich ukończenie zajmuje zwykle mniej niż minutę, pomnożoną przez ilość nieudanych podejść), a wznowienie gry od początku etapu wymaga wciśnięcia jednego przycisku i nie wprowadza niepotrzebnych przestojów w zabawie.

Nimbus to na chwilę obecną steamowy exclusive, ale w drodze jest już wersja na PlayStation Network.

  • Nimbus w serwisie Steam (w tym wersja demo do pobrania).