Jeżeli ktoś odświeżał tę stronę na przestrzeni minionego miesiąca, witał go news z 1 kwietnia opatrzony grafiką zaczerpniętą z intra gry Gobliiins. Poniekąd proroczo (a przy okazji – nie trzeba odświeżać, udostępniam kanał RSS :)

Goblins to bardzo popularna w swoim czasie seria przygodowych gier typu point n’ click – popularna z uwagi na ogromną dawkę zawartego w niej humoru, intuicyjną obsługę, nieskomplikowane zagadki oraz to, że nie wymagała ona – w przeciwieństwie do innych gier z tego gatunku – znajomości języków obcych. Oryginalna trylogia wydana została w latach 1991-1993 na PC/DOS, Amigę i Atari ST. W roku 1995 premierę miała jeszcze jedna gra z serii – dużo mniej popularna od poprzednich - Woodruff and the Schnibble of Azimuth (PC/Windows), z akcją umieszczoną w dobrze znanym świecie, z identyczną oprawą graficzną ale utrzymana w poważniejszym klimacie, oferująca inny, dojrzalszy typ humoru i zawierająca bardzo dużą ilość mówionych dialogów.

Jak zapowiada ojciec serii, Pierre Gilhodes, rok 2007 będzie rokiem premiery gry Gobliiins 4, stanowiącej bezpośrednią kontynuację pierwszych Gobliiinsów, z trójką znanych bohaterów w osobach Tragarza, Siłacza i Magika i oprawą graficzna oraz interfejsem nawiązującymi do klasycznych Gobliiinsów.

Oceniając na podstawie trailera, gra wygląda umiarkowanie przekonywująco i jako taka z pewnością celować będzie w segment gier budżetowych (na razie zapowiedziano wersję pod Windows, o ile dobrze rozumiem gra wciąż nie ma wydawcy). Nadal jest to skrajnie uproszczony point n’ click opraty o slapstickowy humor, z tym że już nie na bazie ręcznie rysowanych lecz prerenderowanych lokacji.
Nie zmienia to faktu, że mimo wszystko Gobliiins 4 może być ciekawą propozycją dla graczy-sentymentalistów oraz dla młodych graczy - takich, co to ich jeszcze nie było na świecie jak poprzednia odsłona serii ukazywała się na rynku.