WarGames: WOPR to niecodzienne połączenie niezależnej produkcji i licencji kasowego filmu, w dodatku filmu sprzed trzech dekad. Pomysł nie jest przesadnie oryginalny (warto tutaj przywołać taki tytuł, jak Dungeon Raid) - na grę składa się seria pojedynków, polegających na łączeniu jednakowych kafelek na planszy w jak najdłuższe "łańcuchy". Kafelki czerwone (pocisk z głowicą atomową) zadają bezpośrednie straty przeciwnikowi, kafelki zielone (apteczka) uzupełniają pasek energii, niebieskie (radar) "nabijają" licznik bonusowy (bonusem jest możliwość wykorzystania broni specjalnej), a kafelki żółte (symbol dolara) uzupełniają zasoby gotówki, za którą kupujemy broń defensywną i ofensywną w trakcie walki.

WarGames: WOPR nie jest próbą odtworzenia gry znanej z filmu - ale tym razem wcielamy się w rolę komputera, a nie przedstawicieli gatunku ludzkiego. Każdy etap poprzedzony jest dialogami z postaciami występujacymi w filmie, wykorzystano też filmowe wizerunki bohaterów. Prosty - casualowy wręcz - pomysł na grę, w rozsądny sposób rozbudowany o całkiem "ambitny" element strategiczny (kwestia "taktyki" w trakcie rozgrywki, usprawnianie broni pomiędzy etapami) i efektowna oprawa po raz kolejny zaowocowały powstaniem gry wciągającej i szalenie satysfakcjonującej.