Starbreeze Studios mają na swoim koncie cztery gry - w tym jedną przeciętną, jedną słabą i jedną bardzo słabą. Ich najnowsza jak do tej pory produkcja, wydana w 2004 roku Chronicles of Riddick: Escape From Butcher's Bay to - dla odmiany - gra bardzo dobra. Starbreeze w jednej chwili z dosyć przeciętnego teamu stali się teamem nieprzeciętnym, i piszę to z pełną powagą - Chronicles of Riddick mnie osobiście wdeptał w ziemię zarówno oprawą, klimatem, jak i grywalnością.

The Darkness, podobnie jak "Kroniki Riddicka", to gra oparta na licencji, w tamtym wypadku był to film - tutaj mamy do czynienia z adaptacją komiksu. To znaczy - czy z adaptacją czy z grą "na bazie" (jak w przypadku Riddick'a) - tego nie wiem. Z resztą o samym komiksie też wiem niewiele (odsyłam do angielskiej Wikipedii) - zapraszam natomiast do przyjrzenia się nowemu filmikowi z gameplay'em The Darkness.

Członkowie Starbreeze wywodzą się z demosceny - w latach 90-tych tworzyli grupę Triton, a odpowiadają m.in. za stworzenie kultowego programu muzycznego FastTracker2 oraz jednego z lepszych DOSowych demek pierwszej połowy lat 90-tych - Crystal Dream II. Niektórzy z was mogą pamiętać publikowane około 1995 roku - np. w Secret Service - zapowiedzi gry Into The Shadows. Była to niezwykle interesująco zapowiadająca się (od strony technicznej - pełne 3D i realtime'owe oświetlenie!) trójwymiarowa gra akcji, która jednak nigdy nie ukazała się na rynku.

A The Darkness ukaże się w przyszłym roku, na Xbox'a 360 i PLAYSTATION 3.