Dzisiaj korzystam z okazji, aby przypomnieć jednego z bohaterów mojego dzieciństwa.

Dino Dini to człowiek, który na przełomie lat 80-tych i 90-tych zajmował się tworzeniem gier piłkarskich na popularne w Europie platformy 16-bitowe, tj. Commodore Amiga i Atari ST- do jego dzieł należą takie gry, jak: Kick Off, Kick Off 2, Player Manager (wydane przez firmę Anco w latach 1989-1990) oraz GOAL! (gra wydana przez Virgin Games w roku 1993) .

Na swoim blogu, w sierpniu ub. roku, Dino Dini zamieścił wpis zatytułowany "The return of Player Manager?" - ogłasza w nim rozpoczęcie prac nad nową grą, dedykowaną urządzeniom z systemem iOS (iPhone, iPod Touch, iPad), która ma być twórczym "portem" kultowej gry Player Manager.

Player Manager, wydany w 1990 roku, wykorzysywał silnik gry Kick Off, rozbudowując ten zręcznościowy symulator piłki nożnej o wątek menedżerski: grę rozpoczynaliśmy jako trener trzecioligowego klubu, skupiając się na zarządzaniu drużyną (taktyka, ustalanie składów, treningi, finanse, transfery, sponsoring), ale dodatkowo byliśmy w stanie przejąć kontrolę nad jednym z zawodników i osobiście uczestniczyć w meczu jako ten właśnie zawodnik! Możliwe było również rozegranie meczu dokładnie jak w grze Kick Off, czyli sterując całą drużyną (tj. zawodnikiem znajdującym się najbliżej piłki).

O iPhone'owym Player Managerze nie wiadomo na razie prawie nic, poza tym że autor skupia się na gameplayu, a nie na oprawie graficznej (nowa gra będzie prawdopodobnie wykorzystywała grafikę z oryginału - na początku prac Dino Dini wykorzystał sprite'y i tła z GOAL!). Wpis na jego blogu jest interesujący również dlatego, że autor dzieli się w nim dodatkowymi informacjami na temat procesu powstawania kultowych produkcji z początku lat 90-tych oraz na temat organizacji najnowszego projektu.

Player Manager z 1990 roku na Amidze: