Jako wielki fan serialu Twin Peaks, z niecierpliwością czekam na premierę Alan Wake - gry dosyć mocno inspirowanej dziełem Davida Lyncha i Marka Frosta. Najbardziej oczywiste podobieństwa? Proszę bardzo - thriller psychologiczny, akcja osadzona w prowincjonalnym miasteczku położonym na terenie stanu Washington...
Gra wydana zostanie na Xbox'a 360 oraz Windows Vista. Do uruchomienia tej drugiej wersji wymagany będzie naprawdę nowoczesny sprzęt - co dzisiaj rozumieć należy przez 64-bitowy, dwu albo czterordzeniowy procesor oraz bardzo wydajną kartę grafiki, najlepiej zgodną z DirectX 10. Na takim właśnie sprzęcie przeprowadzano prezentację gry podczas tegorocznego Intel Developer Forum, gorąco zachęcam do jej obejrzenia.

Gwoli przypomnienia - twórcy Alan Wake, Remedy Entertainment, to fiński team który zasłynął wydaniem przed pięciu laty gry Max Payne. Owa gra również zaskakiwała wykonaniem i stanowiła wyznacznik tego, co w temacie oprawy graficznej gry miały prezentować przez najbliższe kilkanaście miesięcy. Genezy Max Payne'a należy z kolei szukać w słynnym benchmarku graficznym 3D Mark/Futuremark, tworzonym przez powiązaną z Remedy firmę Futuremark. Cofając się w czasie jeszcze bardziej - warto wiedzieć, że wśród założycieli Remedy znaleźli się członkowie kultowej pecetowej grupy scenowej Future Crew.